Bella Centers nye kongreshal fik navnet Bella Arena på en varm solskinsdag i juni. Indvielsen blev foretaget af Mikkel-Aarø Hansen, der er CEO i Wonderful Copenhagen sammen med Christian Folden Lund, COO for BC Hospitality Group og Peter Haahr Nielsen, administrerende direktør for Carlsberg Danmark.
”København har manglet to ting, for at få de helt store kongresser til byen. Det ene har været hotelkapaciteten, som vi nu har fået. Det andet har været en stor, søjlefri hal, som kan samle 7.000 mennesker til en key note speaker. Det kan vi i Bella Arena, og det kan vi ikke nogle andre steder,” sagde Christian Folden Lund, COO for BC Hospitality Group i sin åbningstale ved navngivningsceremonien af Bella Arena.
Herefter gav han mikrofonen til Mikkel-Aarø Hansen, CEO i Wonderful Copenhagen, som smadrede et glas champagne mod arenaen, mens tæppet faldt, og navnet Bella Arena kom til syne.
Bella Arena skaber helt nye muligheder for København
”Arenaen og foyéen tilfører tilsammen 14.000 ekstra kvm til Bella Center Copenhagen, som i forvejen er et af landets største event- og hospitality steder, og det giver helt nye muligheder til København – både i forhold til oplevelsesindustrien, events og turisme generelt,” fortalte Mikkel-Aarø Hansen i forbindelse med afsløringen af navnet.
Genanvendte Carlsberg fustager
Skiltene til Bella Arena er leveret af Carlsberg Danmark, som har indgået partnerskabsaftale med Bella Center.
”Et af vores bidrag til Bella Arena er genanvendte fustager. Det marmoragtige materiale, som I kan se på skiltet ’Bella Arena’ er faktisk skabt af vores upcyclede draughtmaster fustager. Fustagene henter vi retur fra vores kunder, når der bliver drukket fadøl ude på beværtningerne, hvorefter de bliver upcyclet og genanvendt,” sagde Peter Haahr Nielsen, administrerende direktør for Carlsberg Danmark og fortsatte:
”Bella Arena er en inspirerende ramme, der kan sætte gang i idéer og samtaler. Der vil være rigtig mange oplevelser herude, som bringer mennesker sammen og vi er glade for, at kunne levere øllet.”