”Området har udviklet sig til at blive virkelig attraktivt for os erhvervsdrivende”

Fra kontorvinduerne hos Gottlieb & Co. har de længe kunne følge med i, hvordan Bellakvarter udvikler området ved Bella Center Copenhagen i Ørestad fra et øde område med parkeringspladser til en spændende ny bydel med masser af liv og aktiviteter. Det fører nye muligheder med sig, som virksomheden er klar til at høste af.

 

Da reklamebureauet Gottlieb & Co. for 40 år siden rykkede ind i nye kontorer i International House klods op ad Bella Center, var Ørestad endnu kun et fatamorgana. Men i dag er drømmen blevet til virkelighed, og virksomheden oplever at være landet lige i smørhullet.

”For os var Bella Center og alle de faciliteter og forretningsmuligheder, det rummede i sig selv, en god grund til at etablere os her i 1980. Og set i den betragtning har området udviklet sig til at blive virkelig attraktivt for os erhvervsdrivende med alt, hvad der er sket og sker herude. Så havde min forgænger sine grunde dengang, er der i dag utallige mange flere. Og mit valg ville være det samme,” siger Casper Gottlieb Nielsen, direktør og partner i Gottlieb & Co. gennem de sidste 14 år.

 

Verden er kommet tættere på

Gennem årene har han ofte hørt både kunder, medarbejdere og andre mene, at virksomheden lå ’ude på prærien’. I dag hører han dem i stedet fremhæve, hvor tæt på byen de er. Så selv om Rådhuspladsen altid kun har været et kvarters cykeltur væk, er det som om, at byen er rykket tættere på. Og forklaringen ser han i den velfungerende infrastruktur, der i mellemtiden er bygget op om området.

”Når du kan føje en metro, flere motorveje, en bro til Sverige og en international lufthavn til, kommer hele verden tæt på. Og endnu mere byagtigt og erhvervsvenligt bliver det, når der samtidig bygges boliger på stribe, som gør det muligt for medarbejderne at bo i nærheden af arbejdspladsen,” siger direktøren og understreger, at netop dette miks af god infrastruktur, erhverv, boliger, butikker, natur og alskens aktivitetsmuligheder for ham er det, der gør området særdeles attraktivt for erhvervsdrivende.

 

Før udviklingen tog fart, var den nemme adgang til parkering et af de argumenter, som både kunder og medarbejdere forstod. Sådan er det stadig, siger han. Men med offentlig transport, veje og fly tæt på er mulighederne i dag kun blevet større. Og det oplever han som en kæmpe fordel i forhold til at kunne bevæge sig ud på andre markeder, og i forhold til at tiltrække nye medarbejdere, som har nemt ved at komme på job. Selv bor han i Sverige og nyder i dag godt af Øresundsbroen, som har reduceret hans transporttid til arbejdspladsen til bare 25 minutter.

 

Gottlieb & Co. Bellakvarter erhvervslejemål Ørestad Bella Center

Lidt af kontoret hos reklamebureauet Gottlieb & Co. i International House i Bellakvarter.

 

Værdi i at være tæt på kunderne

Helt tæt på glæder han sig ikke mindst over den fantastiske udvikling, som Bella Center undergår, parallelt med at Bellakvarter skyder op rundt om.

”Allerede i dag er Bella Center en særdeles attraktiv og inspirerende nabo, som har gjort kvarteret til destination for erhvervsfolk fra hele verden. Og med udviklingen af Bella Center får vi andre mulighed for at udvikle os med dem. Blandt andet fordi det giver værdi at være tæt på kunden, deres brands og forretningsområder,” påpeger Casper Gottlieb Nielsen.

 

Et ekstra plus i denne sammenhæng ser han i det store AC Hotel Bella Sky ved siden af Bella Center, som betyder, at internationale kunder på besøg kan bo helt tæt på, og som rummer en masse forretningsegnede faciliteter. Sammen med centret og de mange nye virksomheder i området er det med til at give kvarteret et markant internationalt præg, som han ser udvikle sig positivt i takt med at erhvervslivet får øjnene op for området og dets attraktioner.

 

Fra goldt område til livlig og bæredygtig bydel

Og de forretningsmæssige muligheder understøttes kun af resten af den udvikling, som sker i området, mener direktøren. Et er, at de mange unge familier, der er flyttet ind i boligerne, i sig selv skaber en masse liv. Noget andet er de caféer og restauranter, som er begyndt at rykke ind. Det giver nogle helt nære muligheder for at tage kunderne med ud at spise eller drikke en kop kaffe, hvilket Gottlieb og Co. benytter sig flittigt af. I det hele taget glæder direktøren sig over, hvordan området er gået fra at være lidt goldt til at være en bydel i sig selv med al den aktivitet og stemning, som præger det i dag.

”Jeg er rigtig glad for, at man ikke bare har skabt kvarteret som en forlængelse af storbyen, men gjort det til en selvstændig bydel med liv, spændende virksomheder, fede restauranter og meget andet af alt det gode. Bellakvarter er i mine øjne godt i gang med at få sin egen unikke identitet, som et moderne københavneragtigt område. Og det er et stort plus også for os erhvervsdrivende,” siger Casper Gottlieb Nielsen.

 

En af de ting han særligt glæder sig over, er at det bæredygtige element er tænkt dybt ind i udviklingen af Bellakvarter, der som det første byområde i Danmark har fået en DGNB Guld midtvejscertificering. I sig selv vil det være med til at trække både medarbejdere og virksomheder til, som han ser det.

”Mange virksomheder lægger vægt på at have en grøn profil, og for dem vil den nye bydel være en oplagt adresse. Det er utrolig vigtigt at tænke i bæredygtighed. Og jeg mener kun, det er blevet endnu vigtigere i dag, hvor der bliver vendt op og ned på mange ting her i verden, og vi kommer til at agere efter helt andre parametre end før. Så fremtiden er allerede bygget ind i vores nye bydel,” lyder det fra Casper Gottlieb Nielsen.

 

Læs mere om Bellakvarter

Se mulighederne for at placere din virksomhed i Bellakvarter

Nyheder

Flere nyheder load flere nyheder